یونی پروژه، فروشگاه جامع تحقیقات دانشگاهی، پایان نامه، مقالات ترجمه شده

فروشگاه جامع یونی پروژه ارائه دهنده برترین تحقیقات و پروژه های دانشگاهی

یونی پروژه، فروشگاه جامع تحقیقات دانشگاهی، پایان نامه، مقالات ترجمه شده

فروشگاه جامع یونی پروژه ارائه دهنده برترین تحقیقات و پروژه های دانشگاهی

یونی پروژه فروشگاه جامع اینترنتی است که ارائه دهنده برترین فایلهای دانشگاهی اعم از پایان نامه، مقالات معتبر ترجمه شده، کارآموزی، پروژه ها و تحقیقات دانشگاهی است. برای خرید کافیست که بر روی لینک دانلود کلیلک نمایید که در اینصورت به صفحه پرداخت اینترنتی متصل می شوید در صورت بروز هر گونه مشکل در فرایند خرید کافیست از بخش تماس با من پیام بگذارید

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

جدیدترین و معتبرترین مقالات ترجمه شده برق و الکترونیک

مقالات ترجمه شده مدیریت

مقالات ترجمه شده فناوری اطلاعات

مقالات ترجمه شده پزشکی

مقالات ترجمه شده حسابداری

پروِژه های رشته مکانیک

دانلود جددیترین مقالات ترجمه شده برق

دانلود جدیدترین مقالات ترجمه شده رشته برق

جدیدترین مقالات ترجمه شده روان شناسی

پروژه های رشته مکانیک

پروژه رشته حقوق و علوم سیاسی

مقاله آماده رشته حقوق و علوم سیاسی

دانلود جدیدترین پایان نامه های رشته اقتصاد

جدیدترین و معتبرترین مقالات ترجمه شده کامپیوتر

جدیدترین مقالات ترجمه شده تربیت بدنی

جدیدترین مقالات ترجمه شده ریاضی

مقالات ترجمه شده آمار

دانلود جدیدترین و معتبرترین مقالات ترجمه شده رشته علوم اجتماعی

جدیدترین مقالات ترجمه شده رشته معماری

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود مقالات ترجمه شده رشته اقتصاد

پروژه آماده رشته های فنی و مهندسی

دانلود پایان نامه آماده رشته حقوق

دانلود تحقیق آماده رشته مدیریت

دانلود پایان نامه آماده کارشناسی ارشد رشته مدیریت

دانلود پایان نامه رشته اقتصاد

دانلود تحقیق آماده رشته مدیریت بازاریابی

دانلود چدیدترین تحقیقات رشته مدیریت

پروژ های آماده رشته مدیریت و مهندسی صنایع

دانلود جدیدترین پایان نامه های رشته حسابداری

۲۰۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

ترجمه مقاله نظریه هوش چندگانه گاردنر

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ
عنوان انگلیسی مقاله: The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility
عنوان فارسی مقاله: مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش‌آموزان 
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با افول روان شناسی رفتارگرایی  و ظهور روان‌شناسی شناختی، به ویژه رویکرد سازنده‌نگردر یادگیری، دانش‌آموز نه به عنوان دریافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفریننده ساختارهای شناختی خویش تلقی می‌شود. او باید ضمن دریافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه‌های پیشین مرتبط سازد، آموخته‌هایش را سازمان دهد و آنها را برای حل کردن مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیتهای تازه به کار ببرد (پراوات و فولدن، 1994). 
نسل آینده در دنیایی زندگی خواهد کرد که به شیوة تفکر دقیق و پیچیده‌تری نیاز خواهد داشت تا با برخورداری از اندیشه سلیس و مهارتهای اساسی، خود را با شرایط همواره متحول زمان، سازگار کند.
مطالعات اخیر نشان داده است که نه تنها هوش و استعدادهای شناختی، بلکه ویژگیهای هیجانی (به ویژه هوش هیجانی) و مهارتهای اجتماعی نیز در سازمان‌دهی فرایند یادگیری نقش اساسی دارند (کلنوسکی، 2002). ویژگیهایی مانند مهارت در روابط اجتماعی و درک درست احساسات دیگران و پذیرش آن، با چگونگی یادگیری پیوند تنگاتنگ دارند.
برای اینکه اهداف نظام آموزشی تحقق یابد، باید اصول زیر را که برگرفته از نظریه گاردنر (2004) است، مورد توجه قرار داد:
•به‌خلاف دیدگاه سنتی دربارة هوش، یادگیری تنها از راه به کارگیری تواناییهای شناختی به دست نمی‌آید، بلکه دیگر انواع هوش نیز که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت، در فرایند یادگیری نقش اساسی دارند.
•افراد در فرایند یادگیری، پردازش اطلاعات و حل کردن مسئله، برحسب نوع و سطح تواناییهای هوشی خود از راهبردهای متفاوت استفاده می‌کنند.
•برای اینکه معلم بتواند برای دانش‌آموزان تجارب مناسب یادگیری فراهم کند، باید استعدادهای آنان را به درستی بسنجد، سپس آنان را راهنمایی کند تا با به کاربستن حداکثر ظرفیت هوش و استعداد خود در جهت هدفهای آموزشی بکوشند.
دستیابی به اصول بالا مستلزم آن است که در سنجش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به جای تأکید محض بر هوش کلامی ـ زبانی و ریاضی ـ منطقی ـ که به سبب تفاوتهای فردی و گروهی دانش‌آموزان در الگوهای متفاوت هوش چندگانه گاردنر ناعادلانه است‌ـ نیازها، الگوهای هوشی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان براساس نظریه هوش چندگانه مورد توجه قرار گیرد (لزیر، 1992؛ 1991 Lazear).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله اعتیاد به اینترنت در نوجوانان تایوانی

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ق.ظ
عنوان انگلیسی مقاله: Sensation Seeking and Internet Dependence of Taiwan High School Adolescents
عنوان فارسی مقاله: هیجان خواهی و وابستگی به اینترنت در نوجوانان دبیرستانی تایوانی.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مطالعه استفاده افراطی نوجوانان تایوانی از اینترنت و یکی از جنبه های روانشناختی استفاده کنندگان که عبارت است از هیجان خواهی مورد بررسی قرار گرفته است و انگیزش افراد وابسته به اینترنت و افراد غیر وابسته به اینترنت از یکدیگر تفکیک شده است. هفت صد و پنجاه و سه دانش آموز بزرگسال دبیرستانی تایوانی از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و 88 نفر از آنها به عنوان استفاده کنندگان وابسته به اینترنت طبقه بندی شدند. نتایج نشان داد که وابستگان به اینترنت نسبت به غیر وابستگان به اینترنت زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری کردند. در حالیکه وابستگان به اینترنت به طور معناداری بیشتر از غیر وابستگان به اینترنت، در روال روزمره خود از قبیل عملکرد تحصیلی، و ارتباط با والدین تأثیرات منفی دریافت کردند،  هر دو مورد وابستگان و غیر وابستگان به اینترنت استفاده از اینترنت را به عنوان افزایش ارتباط با همسالان ارزیابی کردند. پیدا کردن دوست از طریق اینترنت تبدیل به یکی از کارهای متداول در بین بزرگسالان شده است، و این احتمالاً منجر به استفاده افراطی از آن می شود. وابستگان به اینترنت به طور معنی داری نسبت به غیر وابستگان به اینترنت نمرات بالاتری در هیجان خواهی و عدم بازداری کسب کردند. هرچند، هر دو گروه در زیر مقیاس تمایل به داشتن تجارب زندگی و  زیر مقیاس تمایل به داشتن هیجان و تجارب غیر معمول تفاوتی با یکدیگر نداشتند. این یافته ها با آنچه توسط لاوین و همکارانش به دست آمده در تعارض است. دلایل ممکن این اختلاف و ارتباط بین وابستگی به اینترنت و عدم بازداری در بزرگسالان تایوانی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
کلید واژه ها: هیجان خواهی؛ وابستگان به اینترنت؛ اعتیاد اینترنتی، سوء استفاده از اینترنت؛ الگوهای استفاده از اینترنت، نوجوانان.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله در جست وجوی هویّت

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ
عنوان انگلیسی مقاله: Quest For identity
عنوان فارسی مقاله: در جست‌ وجوی هویّت.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هویّت چیست؟ اول از همه اینکه هویّت یک فرآیند است نه یک چیز «یافت شدنی». شاید بتوان آن را به رد پایی تشبیه کرد که تمدن در طول حرکتش در تاریخ از خود بجا می‌گذارد. این رد پا همان فرهنگ، یا هویّتِ آن  تمدن است.
دوم اینکه هویّت به سبب فرآیند بودنش نمی‌تواند مصنوع باشد. ما هویّت‌مان را در مواجهه با آنچه که تصور می‌کنیم مشکلات واقعی‌مان است، سر و شکل می‌دهیم. فی‌المثل اروپایی‌ها پیشروان انقلاب صنعتی بودند، بی آنکه دل‌نگران هویّت خود باشند. این کشورها به سبب کوشش‌هایشان در این زمینه، ثروت بسیاری اندوختند امّا همچنان فرانسوی، انگلیسی یا آلمانی باقی ماندند.
سوم اینکه هویّت امری خود‌آگاه نیست. مثلاً شاید بتوانیم دربارة منطق فرانسوی (فرانسوی بودن) سخن بگوییم امّا مردم فرانسه نمی ‌کوشند این منطق را به‌ دست آورند بلکه صرفاً تلاش می‌کنند معقول و منطقی باشند. این ما هستیم که می‌گوییم: « فلان چیز خیلی فرانسوی است».
ما با ادراک خود و محیط‌مان است که هویّت خویش را می‌یابیم. هر کوششی برای میانبر زدن و کوتاه کردن این فرآیند فهم یا ساختن و جعل هویّت، لاجرم به زیان همة ما خواهد بود. این کار نوعی فریب و تقلب، یا نوعی علامت‌دادن است. «علامت»  آشکارا با «نماد»  تفاوت دارد، چرا که تلویحاً متضمن نوعی واکنش از سنخ واکنش پائولوفی  است؛ یعنی واکنشی است مجعول. همچنانکه شخصی پرچمی را تکان می‌دهد و دیگران از جا می‌پرند و ادای احترام می‌کنند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور
عنوان انگلیسی مقاله:Implications of turnover and trust for safety attitudes and behaviour in work teams
عنوان فارسی مقاله: عنوان مفاهیم تغییر و اعتماد برای حالات و رفتار ایمن در تیم های کاری.
دسته: روان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تغییر به طور بالقوه منجر به این می شود که یک فرد جدید در یک تیم کاری انتخاب شود. این مطالعه درباره اعتماد بخصوصی که اعضای تیم به فرآیندهای پذیرش و انتخاب سازمانشان می کنند، تحقیق کرده است. و این را به ریسک دریافت شده از کارکنان جدید ربط داده است. این تحقیق توسط تیم هایی که درقسمت برداشت محصول جنگل کار می کردند هدایت شد، شغلی که تغییرات زیاد، ریسک بالا و نرخ سانحه  بالایی دارد. نتایج نشان می دهد که اعتماد به فرآیندهای پذیرش، همبستگی منفی با ریسک حاصل از یک کارمند جدید دارد. اعضای تیم همچنین تعدادی از رفتارهای تضمینی (مواظبتی) و مطمئن را هنگامی که یک شخص جدید به تیم ملحق می شد، عهده دار شدند و این ها به سطح ریسک دریافت شده و این که چقدر آن ها به سلامت اعضای تیمشان اهمیت می دهند، مربوط می شد. این گونه بحث می شود که اعتماد خاص به ویژگی های تضمینی فرایند پذیرش و انتخاب یک سازمان، ممکن است عواقب منفی را برای سلامتی داشته باشد. 
کلیدواژه : امنیت، اعتماد، تغییر، انتخاب،پذیرش(ورود)  
1. مقدمه :
تعدادی ازمطالعات یک رابطه بین سوانح و تغییر کارمند را گزارش کرده اند (&Bell  Grushecky2006٫ ;Kincaid٫ 1996). علاوه بر این، بی ثباتی تیم که ناشی از غیبت می باشد با حوادث ناشی از کار مرتبط شده است (Goodman & Garber 1988 ). یک تفسیر احتمالی از این روابط این است که کارمندان جدید (آنهایی که جایگزین پرسنل تعویض شده می شوند یا جای غائبین را پر می کنند) خطر امنیت را مطرح می کنند. اگراعضای تیم اطمینان داشته باشند که سازمان آنها با انتخاب کارمند جدیدی که به طور ایمن کار کند، به تغییر و غیبت رسیدگی خواهد کرد احساس خطر آنها می تواند کاهش یابد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله باکتری خوار (ویروس حمله کننده به باکتری)

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ
عنوان انگلیسی مقاله: Bacteriophage
عنوان فارسی مقاله: باکتری خوار (ویروس حمله کننده به باکتری)
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
باکتری خوار( bacteriophage ) که مختصرا آن را phage می نامیم، ویروسی می باشد که به آلوده کردن باکتری و تکثیر درون ان می پردازد. منشاء لغوی آن کلمه bacteria و کلمه یونانی phagein که به معنی بلعیدن می باشد. باکتری خوارها متشکل از پروتئین هایی می باشند که ژنوم DNA  یا RNA  را احاطه می کنند، و می توانند شامل ساختارهاینسبتا ساده و یا پیچیده باشند. ژنوم ان ها می تواند به رمزگذاری حداقل 4 ژن  و حداکثر بیش از صدها ژن بپردازد. باکتری خوار به دنبال تزریق ژنوم خود درون سیتوپلاسم، درون باکتری تکثیر می شود. باکتری خوارها به عنوان رایج ترین و متنوع ترین موجودات در زیرست کره می باشند.
باکتری خوارها به طور وسیعی در محل هایی توزیع می گردند که میزبان های باکتری در آنجا قرار دارند همانند خاک یا روده حیوانات. یکی از متراکم ترین منبع طبیعی باکتری خوارها و ویروش های دیگر آب دریا می باشد، به صورتی که بیش از 9×10 ویریون (ویروس آلوده) در هر میلیمتر در کف حصیرهای میکروبی سطوح وجود دارد، و بیش از 70% از باکتری آبی توسط باکتری خوارها آلوده شده اند. آن ها بیش از 90 سال به عنوان گزینه ای برای انتی بیوتیک ها در شوروی سابق و اروپای شرقی ، همچنین فرانسه مورد استفاده قرار گرفته اند. آن ها به عنوان روش درمان موثری در برابر تغییرات مقاومتی بسیاری از باکتری ها به جای چندین دارو مورد استفاده می باشند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله اپرون ها (The Operon)

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

ر

عنوان انگلیسی مقاله: The Operon
عنوان فارسی مقاله: اپرون ها 
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اشتریشیا کُلی (E.coli) در درون سلول های کوچک خود حاوی تمام اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای فرایند، متابولیسم ، رشد و بازتولید می باشد. آن می تواند به سنتز تمام ملکول های مورد نیاز ارگانیکی خود از گلوکز گرفته تا یون های غیرآلی بپردازد.
بسیاری از ژن ها در اشتریشیا کُلی (E.coli) با حداکثر توان خود فعالیت می کنند یعنی اینکه آن ها همیشه فعال می باشند و ژن های دیگر زمانی فعال می شوند که مورد نیاز سلول ها باشند به این ترتیب ظاهر آن ها می بایست کنترل شده باشد.
 دو نمونه : 
- اگر آمینو اسید تریپتوفان (Trp) به مواد مورد کشت اضافه شود باکتری ها فورا تولید 5 آنزیمی که قبلا برای ترکیب Trp و عناصر میانجی در طی تنفس گلوکز به کار می رفتند متوقف می کند. در چنین مواردی حضور فعالیت های انزیمی منجر به کاهش ساخت آنزیم ها می گردند.
- بلعکس، اضافه کردن لایه جدید به مواد کشت شده موجب تحریک شکل گیری آنزیم جدید برای متابولیزه کردن آن لایه ها خواهد شد. اگر ما مجموعه ای از باکتری های کشت شده   را که از گلوکز تغذیه می کنند برداریم و تعدادی از سلول ها را به لاکتوز اضافه کنیم ، مجموعه ای از توالی اتفاق می افتد.
در ابتدا سلول ها ساکن می شوند. آن ها موجب متابولیزه شدن لاکتوز نمی گردند و فعالیت های متابولیکی دیگر کاهش یافته و تقسیم سلولی متوقف می گردد.
به هر حال به زودی کشت باکتری با مصرف سریع لاکتوز شروع می شود. در این صورت چه اتفاقاتی می افتد ؟ در فاصله زمانی که وقفه ایجاد می شود ، سلول ها شروع به تولید 3 آنزیم می کنند که قبلا آن ها را تولید نمی کردند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور
عنوان انگلیسی مقاله: Pesticide resistance of Tetranychus cinnabarinus (Acari: Tetranychidae) in China: a review
عنوان فارسی مقاله: مقاومت انگلی به نام ( تترانیچوس سینابارینوس) در برابر آفت کش ها.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به بررسی مقاومت انگلی به نام ( تترانیچوس سینابارینوس) در برابر آفت کش ها و مطالعه بر روی ژنتیک و مدیریت مقاوت در برابر آفت کش ها می پردازد. این انگل درکشور چین حداقل  در برابر 25 نوع آفت کش از خود مقاومت نشان داده است. این انگل در ابتدا در برابر آفت کش های پاراسیون و دمتون از خود مقاوت نشان داد. در اوایل سال 1962 سطح مقاومت در برابر آفت کش دمتون در انگل سینابارینوس به 62 برابر رسید. ژن های مقاومتی اومسوات و مونوکروتوفوس در این انگل توسط یک ژن غالب کنترل می شود بنابراین میزان مقاومت سرعت بیشتری می یابد. زمان مربوط به رشد و پارامترهای دیگری در رابطه با زندگی این انگل زمانی که این انگل در برابر آفت کش ها از خود مفاومت نشان می دهد تغییر می کند. چرخه زندگی کوتاه تر شده و میزان مولد های آن بیشتر می گردد. این دلیل دیگری برای افزایش میزان مقاومت این انگل در برابر آفت کش ها می باشد. مقاومت انگل در برابر این آفت کش ها توسط استفاده چرخشی از این آفت کش ها، کنترل بیولوژیکی و روش های دیگرتوسط افراد مدیریت می شود.
مقدمه:
بیش از 130 گونه از انگل ها در کشور چین شناخته شده است.انگل سینابارینوس یکی از مخربترین گونه ها در زمینه محصولات کشاورزی می باشد. برای سال های زیادی کنترل این انگل ها در کشور چین از طریق اسپری های آفت کش انجام می شده است. از سال 1980 سطح مقاومت این انگل در برابر آفت کش ها به سرعت افزایش یافته است . در نتیجه تاثیر این نوع آفت کش ها کمتر شده و هزینه های مربوط به کنترل شیمیایی بالا رفته است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله آناتومی حشرات

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

ر

عنوان انگلیسی مقاله: Introduction to Insect Anatomy
عنوان فارسی مقاله: آناتومی حشرات.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به دلیل تنوع زیاد شکل های مختلف حشرات، آناتومی مربوط به این گونه موارد تنها یک گونه اصلی را شامل می گردد. در هر یک از دسته ها و خانواده ها، نمونه مورد نظر ما شامل انواع بیشماری از گونه های مختلف می شود که باعث از بین رفتن ابهامات در مورد طرح های مختلف حشرات می گردد. نگاه دقیق تر، طرح مبنای مشابهی را در تمام حشرات و حداقل در گونه های بالغ تر آن ها آشکار می کند. در بخش زیر بخش های اصلی مربوط به بدن حشرات توصیف می گردد.
زمانی که به بررسی این گونه موارد پرداخته اید به سوالات چهارگزینه ای مورد نظر پاسخ دهید ؟
بدن حشرات شامل یک اسکلت سخت تری می باشد که بخش های نرم تر داخلی را تحت حفاظت قرار می دهد. آن شامل سه بخش اصلی می باشد (سر، قفسه سینه، شکم) که هر یک از این ها شامل چندین بخش کوچکتر می گردند. 
 پوست :
یکی از بخش های شگفت انگیز مربوط به حشرات شامل ترکیبی از انعطاف پذیری و قدرت پوششی آن ها می باشد ( یعنی بخشی از حشرات که باعث ایجاد پوسته سخت آن ها می گردد) که امکان آزادی حرکت را برای حشرات بدون از بین رفتن قدرت دفاعی آن ها ایجاد می کند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله اکسایش گلیکول میتوکندری در تنفس نوری گیاهان

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ
عنوان انگلیسی مقاله: Mitochondrial glycolate oxidation contributes to photorespiration in higher plants
عنوان فارسی مقاله: اکسایش گلیکول میتوکندری در رابطه با تنفس نوری در گیاهان بلند.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اکسایش گلیکول در گلیوکسیل، مرحله ی واکنشی مهمی در تنفس نوری می باشد. گیاهان زمینی و خزه ی سبز کاروفیسین، گلیکول موجود در پراکسیسم را با استفاده از اکسیژن به عنوان عامل مشترک با اکسیژن ترکیب می کنند، در حالیکه  خزه ی سبز کاروفیسین  از دی هیدروناژ گلیکول میتوکندری (GDH) به همراه عوامل مشترک آلی استفاده می کند. تحلیل های قبلی وجود GDH را در میتوکندری آرابیدوپسیس تالیانا نشان دادند (AtGDH). در این بررسی، سهم AtGDH در تنفس نوری مشخص شده است. هر دو فعالیت GDH میتوکندری و فراوانی RNA تحت شرایط رشد تنفس نوری تنظیم شده اند. آزمایش ها نشان دادند که اکسایش گلیکول در استخراج های میتوکندری برای انتشار CO2 ترکیب می شود. این اثر می تواند با افزودن فاکتورهای موثر در بیماری برای آمینوترانسفراز تقویت یابد ولی با افزودن گلیسین جلوگیری می شود. رشته های الحاقی T-DNA برای AtGDH ، کاهش چشمگیری را در فعالیت GDH میتوکندری و انتشار CO2 از گلیکول نشان می دهند. بعلاوه، تنفس نوری در این رشته های جهش یافته در مقایسه با نوع مونه وحشی کاهش می یابد که با تعیین شکافت CO2 و نسبت گلیسین/سرین تحت شرایط رشد تنفس نوری پخش می شود. داده ها نشان می دهند که اکسایش گلیکول میتوکندری سهمی در تنفس نوری در گیاهان بلند دارد.  این مورد نشان دهنده حفظ تنفس نوری کلروفیسین در استرپتوفیت، با وجود تکامل پراکسیسم نوع برگی می باشد
کلیدواژه: دی هیدروناژ گلیکول، تنفس نوری، تکامل گیاه، استرپتوفیت
مقدمه :
گیاهان زمینی، گروه مونوفیلیتی (تک ریشه ای) می باشند که از خزه های سبز بیرون می آیند. نزدیک ترین نسبت ها در گیاهان زمینی باقی مانده در خزه سبز کلروفیسین یافت می شوند. هر دو گونه اغلب تحت عبارت استرپتوفیت براساس هر دو شواهد مولکولی و یاخته شناسی رده بندی می شوند. یک ویژگی مهم مشترک بین استرپتوفیت ها وجود پراکسیسم نوع برگی حاوی GO به عنوان آنزیم کلیدی می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور

ترجمه مقاله رقابت علف هرز در محصول ذرت تحت زمانبندی متفاوت

ف. پهناور | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ق.ظ

ر

عنوان انگلیسی مقاله: WEED COMPETITION IN MAIZE CROP UNDER DIFFERENT TIMINGS FOR POST-EMERGENCE WEED CONTROL
عنوان فارسی مقاله: رقابت علف هرز در محصول ذرت تحت زمانبندی متفاوت برای کنترل علف هرز بعد از ظهور. 
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تأثیر رقابت زود هنگام علف هرز  بر سر محصول ذرت پرورش یافته در Waikato تعیین شد. ذرت در سه محیط متفاوت پر از علف هرز (بدون علف کش)، grass weeds (علف کش پیش از ظهور) و علف های هرز برگ پهن (melolachlor  پیش از ظهور) قرار داده شد. علف های هرز بر جای مانده با نیکوسولفورون بعد از ظهور (g60 در هکتار) بعد از دوره های متفاوت رقابت کنترل شدند و علف های هرز موجود در گلدان ها یا ظروف در ادامه ازمایش برداشته شدند. علف های هرز که به مدت 4 هفته بعد از ظهور کاملاً بدون کنترل گذاشته بودند محصول خالص را به طور معنی دار کاهش دادند. بعد از اینکه در علف کش بیش از ظهور استفاده شد، علف های هرز برجای مانده بعد از حدود 6 هفته با علف هایی که در مقایسه با علف های هرز برگ پهن تاثیر بیشتری داشتند. شروع به کاهش محصول ذرت کردند. دوره واقعی قبل از آغاز تاثیر علف های هرز بر رشد محصول و محصول ظاهراً با زمانی که علف های هرز برای موفقیت در پوشش کامل زمین صرف کرده بودند ارتباط داشت.
کلیدواژه: ذرت، رقابت، کنترل علف هرز، پوشش زمین، بعد از ظهور.
مقدمه: 
با وجود اینکه ذرت (zea mays) یک گیاه بلند و پر انرژی است اما در برابر رقابت علف های هرز آسیب پذیر است. و طبق گزارشات، خسارت بیش از ٪30 مواجه می شود. (Rah man, 1985). به همین خاطر، بسیاری از محققان رقابت علف هرز در این گروه را در اقدامی مدلسازی کرده اند تا آستانه و کاهش محصول را پیش بینی کنند (McDonald و 1999Riha؛ Ngouajio و دیگران 1999). با اینحال در منطقه Waikato که بانک بذر علف هرز بسیار فراوان است (Rah man و دیگران 1996)، نشان داده شده است که رقابت علف های هرز کنترل نشده منجر به کاهش 70 درصدی محصول می شود. (Rah man و James، 1994؛James و Rah man، 1992).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


  • ف. پهناور